با ما در تماس باشید: 26701105-021

منو

صفحه اصلی

دوره های آمادگی آزمون TOEFL

تافل (TOEFL) مخفف کلمات “Test of English as a Foreign Language” به معنی آزمون زبان انگلیسی است به عنوان زبان خارجی می باشد که توسط موسسه ETS و تحت نظارت همین موسسه برگزار میشود.این آزمون هم اکنون در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا و بیش از ۲۰۰۰ مرکز معتبر برگزار میشود که به سه نوع iBT , pBT , cBT تقسیم میشود.

این آزمون نیزهمانند آزمون های مطرح همچون IELTS در تمامی دنیا معتبر بوده و به رسمیت شناخته میشود که در ایران نیز در چندین استان و مراکز زیر مجموعه به صورت معتبر برگزار میشود.

مدرک و نمره کسب شده در آزمون تافل در تمام دنیا به مدت ۲ سال اعتبار دارد که متقاضی بعد از اتمام آن باید برای آزمون مجدد و اخذ مدرک جدید معتبر اقدام نماید.گفتنیست که دارا بودن مدرک تافل برای مهاجرت و فعالیت در بسیاری از کشور ها همچون آمریکا و کانادا مورد نیاز است.

رزرو تعیین سطحGRE

conversation-alc (1)

تافل کتبی،اینترنتی،کامپیوتری

همان طور که گفته شد آزمون تافل به سه دسته تقسیم میشود که در هر کدام موارد مختلف گنجانده شده که به روش های مختلف از زبان آموز امتحان گرفته میشود.

در این مقاله به توضیح مختصر در مورد هر سه نوع میپردازیم تا شما با فرمت های مختلف آشنا شوید .

تافل کاغذی(کتبی) pBT

در این آزمون که به چهار بخش شنیداری (Listening) ، ساختار (Structure) ، درک مطلب (Comprehension) و نوشتار (Writing) تقسیم میشود، سوالات در یک دفترچه به طور کامل در اختیار داوطلب قرار میگیرد.

زمان پاسخگویی به  ۱۴۰ سوال و نگارش انشا در مجموع ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه می باشد.

تافل کامپیوتریcBT

تقسیم بندی این آزمون نیز مانند آزمون pBT است و با کمی تفاوت از جمله بخش شنیداری و زمان پاسخ گویی, برگزار میشود. این آزمون شامل ۳۰۰ سوال است. گفتنیست که این آزمون در حال حاضر در ایران برگزار نمیشود.

تافل اینترنتیiBT

ابتدا این آزمون در سال ۲۰۰۵ در کشور های فرانسه،آمریکا،ایتالیا،کانادا و آلمان برگزار شد. که بعد از آن در سال ۲۰۰۶ به دیگر کشورها نیز راه پیدا کرد.

در این آزمون که به صورت اینترنتی برگزار میشود بیشترین تاکید بر روی مهارت های زبانی استوار است . این امر بر خلاف دو آزمون دیگر یعنیpBT  و cBT که بیشتر گرامرگرا هستند ، می باشد.

این آزمون نیز شامل چهار بخش اصلی Reading , Listening , Writing , Speaking است که سوالات آن نیز به صورت تصادفی ارائه میشود.

گروه آموزشی ALC  یکی از معتبرترین و باتجربه ترین مراکز برای آمادگی این آزمون محسوب میشود که با توجه به دوره های برگزار شده و زبان آموزان فارغ التحصیل از این دوره ها میتوان گفت که شرکت در دوره های آمادگی مجموعه ALC انتخابی دقیق و مطمئن برای دریافت مدرک تافل با نمره ای بالا است.

آشنایی بیشتر با آزمون های بین المللی

آزمون ایلتس (IELTS) مخفف International English Language Testing Systemبه معنای نظام بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی به عنوان آزمونی استاندارد ، بین المللی و با فرمت بریتانیایی در سراسر دنیا با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می گردد.این آزمون که از اعتباری بین المللی برخوردار می باشد معیاری است برای سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاص متقاضی ادامه تحصیل ، کار و یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان.

آزمون زبان آزمون IELTS